torsdag 26. mars 2015

Biltur til Alsace og Tyskland i mars 2015. Kjørte gjennom Sverige og ferget til Danmark fra Helsingborg. Ferget til Tyskland fra Rødby. Kjørte de store motorveiene A1, A7 og A5 gjennom Hamburg, Hannover, Kassel og noe forbi Karlsroe til Rastatt hvor det ble ferget over Rhinen til Frankrike.


En av byportene i den lille landsbyen Dambach la ville i Alsace.
I Alsace oppholdt jeg med noe i den lille landsbyen Dambach-la-Ville. Var innom byene Obernai, Strasbourg, Selestat, Mullhause og Colmar.
Kjørte nordover noe lenger øst, i det som tidligere var Øst-Tyskland.
Var også innom det jeg vil kalle turistfeller, Ribeauville i Alsace og Rothenburg ob der Tauber i Tyskland. Begge er gamle landsbyer med ringmurer og en masse turister selv i mars.
Veidekkene var mye slitt på de store motorveiene jeg kjørte sørover, mens de mindre motorveiene jeg kjørte nordover var nye og med langt mindre trafikk.
Jeg kom fram til Østersjøen i Wismar, tok så veien hjem noenlunde samme vei jeg kjørte ned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar