torsdag 7. oktober 2010

Balkanhalvøya/reise hjem - komunikasjon - forskjell på skandinaver

Når man reiser rundt alene med ryggesekk, dessuten er pensjonist og ikke kan andre språk enn noe engelsk, trenger man stadig hjelp for å kjøpe billetter, handle, finne fram mv. Dessuten er det moro å snakke med mennesker fra andre steder. På denne turen har jeg snakket med en rekke personer. Sistemann var en svenske i Gøteborg. Jeg rakk å spise middag i byen mens jeg ventet på bussen til Oslo. Jeg kom inn i restauranten som var full. Ved et bord satt en kar alene, og jeg spurte om jeg kunne sette meg ved bordet hans. Dette var en trivelig kar som hadde vært på bokmessen som var i byen da. Han hadde en historie om forskjeller på skandinaver.
På møte med nordiske medlemmer kommer islendinger og finner 10 minutter før møtestart. 2 minutter før møtestart kom svensken. Han beklaget at han kom sent. 2 minutter etter startiden kom normannen og setter seg ned som om alt var som det skulle være. 15 minutter for sent kommer dansken. Han er da klar til å lede møtet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar